عمومي

 
 
طراحي و ساخت ويلا
| نظرات (0)

بيشتر افراد علاقه دارند تا ويلاي موردنظر خود را بر اساس سليقه خود طراحي كنند و بسازند. با توجه به اينكه طراحي و ساخت ويلا يك مسئله تخصصي است بايد در اين زمينه از افراد متخصص كمك گرفت.

هدف از طراحي و ساخت ويلا

افراد تمايل دارند تا در يك منزل مسكوني زيبا و لاكچري ساعات استراحت و تفريح خود را بگذرانند. آنها به دنبال ايجاد لحظاتي به يادماندني و خاطره انگيز در فضايي دلنشين هستند و براي دور ماندن از آلودگي هاي موجود در شهرهاي شلوغ ، دخالت هاي همسايگان و خانه هاي كوچك اقدام به طراحي و ساخت ويلا مي كنند.


طراح ويلا كيست؟


اگر شما تصميم داريد تا طراحي و ساخت ويلا را با توجه به سلايق خود انجام دهيد، بايد يك تيم طراحي قوي داشته باشيد. طراح ويلا فردي است كه به فعاليت در زمينه نماي داخلي و معماري بيروني علاقه مند است. او براي طراحي ويلا به كوچكترين جزئيات توجه مي كند. چنين فردي اصول طراحي ويلا و ساخت را مطالعه كرده است. او به صورت دقيق از هزينه هاي طراحي و ساخت ويلا آگاهي دارد و با توجه به اين اطلاعات تمام مراحل طراحي و ساخت را انجام مي دهد.
ويلا
ويلا يك ساختمان معمولي نيست بلكه به عنوان عضوي از طبيعت محسوب مي شود. به همين دليل در طراحي و ساخت آن بايد يكسري از اصول را رعايت كرد.
معماران و مهندسين در هر منطقه با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافياي محل، اقدام به طراحي و ساخت ويلا مي كنند. بايد توجه داشت كه جغرافياي محل، تاثير زيادي بر نوع مصالح كاربردي و معماري ويلا دارد. براي مثال در مناطقي كه باران زياد مي بارد ( مناطق شمالي كشور) از سقف هاي شيرواني استفاده مي كنند.


مراحل ساخت ويلا :


1-طراحي ويلا
اولين مرحله از ساخت ويلا، طراحي آن است. براي اين كار بايد طرحي مناسب انتخاب شود و برنامه ريزي هاي لازم براي شروع پروژه صورت گيرد. در اين مرحله با توجه به سليقه فرد و شرايط موجود، بهترين طراحي براي ويلا انجام مي شود. طراحان، معماران، مهندسان، استادكاران و گروه هاي تاسيساتي با همكاري يكديگر، يك برنامه منظم را براي ساخت ويلا تهيه مي نمايند.
در طول پروژه ساخت ويلا، افراد مختلفي تلاش مي كنند تا طرح موردنظر به خوبي به نتيجه برسد. در اين راستا كليه هزينه هايي كه صرف مي شود به صاحب ويلا گزارش داده مي شود.

2-گودبرداري
يكي از اصلي ترين قسمت پروژه ساخت ويلا، نقشه كشي آن است. ويلا در يك مكان مشخص ساخته مي شود. براي اجراي پروژه ابتدا در آن مكان با استفاده از گچ و ريسمان محدوده پروژه را مشخص مي كنند. عمليات پي كني و ديوارچيني هم در اين محدوده صورت مي گيرد.
استفاده از گچ و ريسمان موجب مي شود تا عمليات پي كني و فونداسيون راحت تر انجام شود. اين مرحله بر اساس نقشه مهندسين صورت مي گيرد. بعد از اينكه محل فونداسيون مشخص شد، زير نظر مهندسين ناظر، گودبرداري آغاز مي شود. اين كار با استفاده از ماشين آلات و تجهيزات پي كني صورت مي گيرد.

3-بتن ريزي و اجراي اسكلت
بعد از پي كني ، مرحله بتن ريزي و اجراي اسكلت مي باشد. در اين مرحله از بتن مرغوب استفاده مي كنند. اين امر باعث مي شود تا دوام و استحكام سازه بالاتر رود. مهندسين در بخش هاي مختلف فونداسيون از ميلگردهاي مقاوم استفاده مي كنند. گروه هاي تاسيساتي با همفكري مهندسين با تجربه، عمليات آرماتوربندي را در اين مرحله انجام مي دهند.

4- ديواركشي
بعد از اينكه اسكلت ساختمان اجرا شد، مراحل طراحي كلي آن آغاز مي شود. در زمان ديواركشي علاوه بر چهارچوب ساختمان بايد به ورودي ها، خروجي ها، محل قرارگيري سيستم هاي تهويه و ... نيز توجه نمود.

5- اجراي سقف
سقف ويلا را به صورت معمولي يا شيرواني مي سازند. هر يك از اين سقف ها قابليت هاي خاصي دارند. سقف معمولي را در زمان اجراي سازه مي توان ايجاد نمود. اجراي سقف هاي شيب دار را بايد به افراد مجرب و متخصص سپرد.
6- نماكاري بنا
مهندسين و طراحان از مواد مختلفي مانند چوب، سنگ، آجر و ... براي نماكاري بنا استفاده مي كنند. بهترين مواد براي نماكاري بنا، سنگ مي باشد. هزينه خريد سنگ بالاتر از مواد ديگر است و دوام آن نيز بيشتر مي باشد. سنگ ها در مقابل عوامل مختلف فرسايشي از خود مقاومت نشان مي دهند.

7- دكوراسيون داخلي ويلا
طراحان و معماران حرفه اي با توجه به سليقه افراد و فضاي موجود اقدام به طراحي داخلي ويلا مي كنند. آنها تلاش مي كنند تا بهترين طرح را براي فضاي داخل ساختمان ايجاد كنند. براي زيبايي بيشتر فضاي داخلي از انواع كفپوش، ديوارپوش، نورپردازي، عناصر دكوراتيو و... استفاده مي كنند.

8- محوطه سازي ويلا
براي اينكه فضاي اطراف ويلا زيباتر شود و ارتباط بين ساختمان ويلا و طبيعت اطراف آن برقرار شود، اقدام به محوطه سازي مي كنند. اين امر باعث مي شود تا مرز ويلا با ساير زمين هاي اطراف تفكيك شود. در مرحله محوطه سازي ويلا، عمليات گل كاري، نصب آلاچيق، باربيكيو، ساخت استخر، نورپردازي محيط، نصب مجسمه و ... انجام مي شود.
براي ساخت استخر، عمليات گودبرداري، آماده سازي كف، استفاده از بتن آب بند، عايق كاري كف و جداره، كاشي كاري، نصب سيستم تصفيه آب و تجهيزات انجام مي شود.

انواع ويلا
مهندسين و طراحان براي ساخت ويلا از سبك هاي خاصي پيروي مي كنند. نمونه هايي از اين سبك ها شامل ويلاهاي سبك مديترانه اي، سنتي، كلاسيك، نئوكلاسيك، باغ ويلا، ويلاهاي سبك خانه هاي ييلاقي، سبك شهري، مدرن، لاكچري و ... مي باشند.
طراحي نماي ويلا
يكي از موارد مهم در ساخت ويلا، طراحي نماي ويلا است. بايد در طراحي نماي ويلا از مواد با كيفيت ، مقاوم و عايق استفاده نمود.
طراحي ديوار حياط ويلا
در طراحي ديوار حياط ويلا مي توان از گياهان رنده استفاده نمود. اين كار باعث زيبايي و جذابيت بيشتر مي شود.

طراحي ويلا دوبلكس

طراحي ويلا دوبلكس، يكي از موارد مهم در مورد طراحي و ساخت ويلا، نقشه آن است. نقشه ويلاي دوبلكس با توجه به سليقه افراد تهيه مي شود. برتري ويلاهاي دوبلكس نسبت به ويلاهاي معمولي اين است كه در ويلاهاي دوبلكس فضاي بيشتري وجود دارد. مهندسين در طراحي ويلاهاي دوبلكس از زيربناي ثابت استفاده مي كنند. آنها براي پلان هاي داخلي ويلا مساحت بيشتري را اختصاص مي دهند.در طراحي ويلا دوبلكس، فضاي ويلا بزرگتر و دلبازتر مي باشد.


از اصول رايج در طراحي ويلا دوبلكس مي توان به انتخاب محل مناسب براي ساخت ويلا، اندازه فضا، ارتفاع سقف، سادگي، محل جانمايي پله ها، استفاده از ديوارهاي شيشه اي و ... اشاره كرد.
دقت داشته باشيد كه بهتر است ويلاي خود را در شمالي ترين قسمت زمين موردنظر بسازيد. اين امر باعث صرفه جويي در مصرف انرژي مي شود. در اين حالت بهترين استفاده را از نور خورشيد مي توان كرد. ضمن اينكه طراحي داخلي و نماي ويلا دوبلكس زيباتر خواهد شد.
در صورتي كه تمايل داريد تا اقدام به طراحي ويلا دوبلكس نماييد، مي توانيد از متخصصين در زمينه طراحي ويلا دوبلكس كمك بگيريد.

طراحي ويلا ايراني

طراحي ويلا ايراني ، بسياري از افرادي كه به فرهنگ و سنت ايراني علاقه مند هستند، در طراحي ويلاي خود از سبك هاي معماري ايراني استفاده مي كنند.
در طراحي ويلا ايراني يكسري اصول رعايت مي شود. از اصول طراحي ويلا ايراني به صورت سنتي مي توان به پرهيز از بيهودگي ها، اصل نظم و وحدت، اصل ورودي ها، اصل ورود حياط باز، اصول هندسه، گنبدسازي، طبيعت گرايي، داشتن سردرب با شكوه و ... اشاره كرد.
هدف از طراحي ويلاي ايراني به سبك سنتي علاوه بر زيبايي بنا، كاربردي بودن آن نيز هست. براي مثال در طراحي ويلاي ايراني از پنجره هاي ارسي استفاده مي شود. اين كار هم به دليل زيبايي اين نوع پنجره است و هم براي تعديل نور آفتاب مي باشد.


برخي افراد علاقه مند هستند تا از سبك هاي مدرن در طراحي ويلاي ايراني خود استفاد نمايند. از ويژگي هاي بارز طراحي ويلا ايراني به سبك مدرن مي توان به سادگي در فرم، عملكرد، جزئيات و ساختار اشاره كرد. در طراحي ويلا ايراني به سبك مدرن فضايي باز و پرنور ديده مي شود و براي جذابيت بصري از مواد و بافت هاي ساده استفاده مي شود.
در صورتي كه علاقه مند هستيد ويلاي خود را به سبك ويلاي ايراني طراحي نماييد، مي توانيد با مهندسين در بخش طراحي ويلاي ايراني مشورت نماييد.

جزئيات خاص
تگ
طراحي و ساخت ويلا، طراحي و ساخت ويلا مدرن، هزينه طراحي و ساخت ويلا، ساخت ويلاي لاكچري، طراحي و ساخت باغ ويلا ساخت ويلا لاكچري، هزينه ساخت وبلا، ساخت ويلا مدرن
تلفن همراه
09122658620
اينستاگرام
www.instagram.com/mrmohajeri.ir
تلگرام
t.me/Parsiyah
تماس با سازنده 09122658620
موقعيت
تهران



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
زمان : ۰۴:۰۹:۳۰
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی