عمومي

 
 
ماسك جاي جوش صورت
| نظرات (0)

درمان جاي جوش گلاب و روغن چوب صندل
گلاب خاصيت تغذيه پوست و از بين بردن باكتري دارد و به گزارش پرشين وي چوب صندل نيز با خاصيت خنك سازي موجب كاهش التهابات پوست مي شود. براي اين ماسك نياز به روغن چوب صندل و گلاب داريد. آن دو را مخلوط كنيد تا شبيه يك خمير شود سپس آن را روي جاي جوش زده و يك شب تا صبح آن را نگاه داريد. سپس صبح روز بعد با آب خنك بشوييد.

روغن زيتون براي پاك سازي جاي جوش
روغن زيتون خواص متعددي از جمله قابليت پاك سازي جاي جوش را دارد و به عنوان يك آنتي اكسيدان و لوسيون طبيعي روي پوست عمل مي كند. شما بايد صورت خود را با آب ولرم شسته و سپس آن را خشك كنيد. مقداري روغن زيتون روي دست ريخته و سپس به آرامي روي جاي جوش ها را ماساژ دهيد و سپس به مدت 2 ساعت صبر كنيد. سپس صورت را با يك مايع شستشوي صورت حاوي گليسيرين بشوييد. اين فرآيند را بايد تكرار كنيد تا شاهد نتايج آن شويد.

درمان جاي جوش

درمان جاي جوش صورت با ماسكهاي طبيعي و طب سنتي
رفع جاي جوش باماسك تخم مرغ و روغن زيتون
بهترين و موثرترين ماسك براي از بين بردن جاي جوش، زرده تخم مرغ به همراه يك قاشق غذاخوري روغن زيتون و همين ميزان عسل است. اين ماسك را به مدت 20 دققيه، يك روز در ميان و براي حداقل 2 ماه استفاده كنيد. و آن را با آب ولرم بشوييد.

رفع جاي جوش با آب خيار
ماسك هاي صورت با خيار يك روش مراقب از پوست است كه به طور وسيعي از اين روش استفاده مي شود. براي درمان آكنه، جلوگيري از چين و چروك و حفظ رطوبت پوست مي توان از ماسك خيار استفاده كرد. براي آنكه جاي جوش را از پوست پاك كنيد ، بايد آب تازه خيار را به مدت 15 الي 20 دقيقه بر روي پوست بزنيد. اين كار را روزانه انجام دهيد و سپس با آب سرد صورت را بشوييد تا منافذ باز بسته شوند.

درمان جاي جوش با ماسك برگ كلم
برگ گل كلم را بهمراه برگ ترب خرد كرده و روي پوست تان قرار دهيد. و بعد از نيم ساعت آن را بشوييد.

درمان جاي جوش با چاي سبز
داروهاي طبيعي مي تواند به درمان التهاب هاي پوست بر اثر استفاده از مواد آرايشي كمك كند.مي توانيد از چاي سبز به عنوان يك آنتي اكسيدان براي پوستي نرم و عاري از لك استفاده كنيد. تمام كاري كه بايد انجام دهيد جوشاندن يك قوري چاي سبز است و بگذاريد خنك شده و سپس با يك گلوله پنبه به روي ناحيه لك دار بر اثر جاي جوش بزنيد ، نيازي به آبكشي نيست و مي توانيد آن را در سراسر شب و به طور مرتب روزانه از اين روش استفاده كنيد.

درمان جاي جوش با ماسك تخم جعفري
تخم جعفري را در آسياب بريزيد و سپس با يك ليوان آب بجوشانيد. بعد، اين مخلوط را از صافي عبور داده و يك تكه پارچه تميز را با آن خيس كنيد و مانند كمپرس روي پوست تان بگذاريد. هر روز براي مدت نيم ساعت از اين كمپرس استفاده كنيد. كمپرس با جوشانده تخم جعفري براي از بين بردن آثار جوش ها مفيداست.

درمان جاي جوش باعسل
مي توانيد از عسل به عنوان يك سلاح مرموز براي پاك كردن پوست و همچنين پاك كردن رد هاي جوش بر روي صورت استفاده كنيد. از يك پنبه براي زدن عسل خالص به جاي جوش ها به مدت 10 الي 15 دقيقه استفاده كرده و سپس با آب ولرم بشوييد. حداقل يك بار در روز اين كار را انجام دهيد.

درمان جاي جوش باماسك جوانه گندم
مقداري جوانه گندم را داخل مخلوط كن بريزيد سپس آن را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و خمير به دست آمده را براي 20 دقيقه روي پوست تان بگذاريد.

درمان جاي جوش با شنبليله
يكي از درمان هاي طبيعي براي جاي جوش استفاده از شنبليله است.ميتوانيد خيلي راحت خميري از پودر دانه هاي رسيده شنبليله و آب تهيه كنيد و مانند ماسك بر روي صورتتان قرار دهيد.تا جايي كه ميتوانيد تحمل كنيد اجازه دهيد اين خمير روي پوستتان باقي بماند اگر لازم بود دوباره اين كار را تكرار كنيد. يا اينكه ميتوانيد چند دانه شنبليله را در مقداري آب بجوشانيد ،با هم تركيب شان كنيد و وقتي كه سرد شد آن را به صورتتان بماليد. در صورت لزوم اين كار را تكرار كنيد.

درمان جاي جوش با آلوئه ورا :
آلوئه ورا

درمان جاي جوش با آلوئه ورا و ماسكهاي خانگي
از اين گياه معمولا براي كمك به درمان جاي زخم استفاده ميشود ، پس تعجبي ندارد كه اين گياه براي درمان جاي جوش هاي ناخوشايند بسيار موثر باشد.دست هايتان را به مقدار كمي عصاره آلوئه ورا ( قابل دسترس در اغلب سوپرماركت ها، داروخانه ها، يا اينترنت) آغشته كنيد و اگر ميتوانيد آن را هرروز به پوستتان بماليد. با انجام اينكار تا حد زيادي ميتوانيد جاي جوش ها را از بين ببريد ، و نيز از شيوع مجدد جوش پيش گيري كنيد.

درمان جاي جوش با عصاره ليموترش
اگر جاي جوش هايتان خيلي تيره است ، پس عصاره ليمو ترش را امتحان كنيد. آب ليمو ترش تازه را به قسمت هايي كه ميخواهيد بماليد ، و صبر كنيد تا پوست همه آب را جذب كند . وقتي كه كاملا پوست آب ليمو را جذب كرد ، پوستتان را با آب سرد بشوييد .آب ليمو ترش با روشن كردن پوست ، جاي جوش هاي تيره را كمرنگ و كمك ميكند اين تيرگي ها كمتر به چشم بيايند.

درمان جاي جوش با چند ماسك ساده خانگي
خميري از فلفل سياه و پودر جوز هندي آماده كنيد و روي جوش ها بماليد.

ده گرم آب پياز سفيد را با 5 گرم عسل و يك گرم نمك سنگ مخلوط كنيد و روي جوش ها بماليد و پس از چند دقيقه بشوييد.

خميري از برگ نعناع آماده كنيد و بگذاريد يك شب روي صورت بماند. اين عمير نه تنها جوش را از بين مي برد بلكه لكه ها را نيز كاهش مي دهد.

براي از بين بردن جاي جوش هاي صورتتان، روزي 10 تا 15 دقيقه يك قطعه ليموترش تازه روي پوست تان بگذاريد و بعد از 12 هفته از داشتن پوستي صاف و شفاف لذت ببريد. اسيد موجود در آب ليموترش باعث از بين رفتن جاي جوش ها مي شود ولي اگر پوست خشكي داريد، بهتر است اين روش را به كار نبريد.

عسل را روي جاي جوش قرار دهيد بگذاريد در طول شب باقي بماند و صبح آن را بشوييد.

دو قاشق غذاخوري عسل با 1/4پيمانه پودر جودوسر مخلوط كنيد. اين مخلوط ملايم را روي جاي جوش بگذاريد. براي 15 تا 20 دقيقه بگذاريد بماند و سپس با آب ولرم بشوييد.


از بين بردن جاي جوش با ماسك تخم مرغ و روغن زيتون
بهترين و موثرترين ماسك براي از بين بردن جاي جوش، زرده تخم مرغ به همراه يك قاشق غذاخوري روغن زيتون و همين ميزان عسل است. اين ماسك را به مدت 20 دققيه، يك روز در ميان و براي حداقل 2 ماه استفاده كنيد. و آن را با آب ولرم بشوييد.

درمان جاي جوش با زردچوبه
ماسك جاي جوش صورت

ماسك درمان فوري جاي جوش صورت با زردچوبه
مخلوط يكنواختي از پودر زردچوبه و آب نعناع درست كنيد.آن را روي جاي جوش بزنيد.بگذاريد حدود 20 دقيقه باقي بماند.آن را با آب گرم بشوييد.

توصيه هاي تغذيه اي براي از بين بردن جاي جوش صورت
استفاده از درمانهاي طبيعي يا گياهي براي اثر بر جاي جوش ها مي تواند كمك كننده باشد اما تنها راه حل نيست. به خاطر داشته باشيد يك مراقبت ديگر از پوست هم درون بدن و هم ظاهر ما را با هم خوب مي كند.مطمئن شويد رژيم غذايي سالم و متعادلي داريد و ميزان كافي از ويتامين ها و مواد معدني دريافت مي كنيد، به ويژه آنهايي كه معلوم شده سلامت پوست را افزايش مي دهند مانند ويتامين A و غذاهاي غني از آنتي اكسيدان كه آسيبهاي رسيده به پوست را كاهش مي دهند. ميوه ها و سبزي ها در رژيم غذايي روزانه تان جاي جوش را كاهش مي دهند علاوه بر اين سالم و خوشمزه هستند و بطور معمول پوستي خوب و سالم را براي ما مي سازند.

آب بنوشيد

بهترين ماده ي طبيعي قابل دسترس براي درمان جاي جوش است. شما بايد آب فراوان بنوشيد چون به خارج كردن سموم از بدنتان كمك كرده و مجددا بدن را احيا و بازسازي مي كند. آب همچنين به افتادن سلول هاي مرده و تشكيل پوست سالم كمك مي كند. خوردن آب ولرم در صبح به ويژه به دفع سموم كمك مي كند.

روغن اسطوخودوس

استفاده از اين روغن بر روي جاي جوش مي تواند پوست را احياي مجدد كند زيرا داراي ويژگي هاي بازسازي كننده است.

ماسك جاي جوش صورت با روغن تي تري( درخت چاي)
چند قطره از روغن تي تري برداريد.آن را با فشار و مالش ملايمي روي جاي جوش بماليد.با تكرار اين فرايند مي توانيد لكه ها را از بين ببريد.

از بين بردن جاي جوش

راههاي از بين بردن جاي جوش با ماسك هاي طبيعي و طب سنتي
از بين بردن جاي جوش با ماست و خيار
لبنيات داراي آلفا هيدروكسي اسيد طبيعي هستند، محصولات لبني مشتقات شير بوده و به طورمشابه با موارد ذكر شده در احياي پوست و كاهش جاي جوش موثر هستند.خيار غني از ويتامين Aو B1, C است كه كمك مي كند ميزان لكه هاي پوست كم شود. بعلاوه خاصيت تسكين بخشي دارد.

خيار را برداريد و آب آن را بگيريد.ماست يا يك نوع لبنيات كه انتخاب شما ست به آن اضافه كنيد.مخلوط يكنواختي از اينها درست كنيد.روي محل جوش ها بماليد.بگذاريد 15-20 دقيقه باقي بماندو با آب معمولي بشوييد.

مطالبي كه از منابع خارجي ترجمه شده ، تنها جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارد . از اينرو توصيه پزشكي تخصصي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان دانست .
منبع : نمناك



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
زمان : ۰۴:۰۸:۰۱
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی