عمومي

 
 
خواص تخم شربتي براي روزه داران
| نظرات (0)

خنك كننده و رفع عطش
تخم شربتي داراي خاصيت خنك كنندگي است كه سبب كاهش دماي بدن، رفع عطش و درمان تب مي شود به همين دليل بهتر است به هنگام افطار در ماه روضان از اين نوشيدني استفاده نماييد تا در طول روز دچار تشنگي و عطش نشويد.

خاصيت تخم شربتي

جلوگيري از گرسنگي
نوشيدن شربت تخم شربتي در ماه رمضان سبب جلوگيري از گرسنگي مي شود زيرا دانه هاي ژلاتيني تخم شربتي از آب درست شده، هيچ كالري ندارد و چون آب آن به مدت طولاني داخل دانه ها حتي درون بدن باقي ميماند، باعث ميشود كه بدن احساس سيري كند.

تامين انرژي متعادل در طول روز
خوردن شربت تخم شربتي به همراه غذا در ماه رمضان سبب مي شود مواد نشاسته اي به تدريج شكر موجود در خود را آزاد كنند و به اين ترتيب شما به طور تدريجي انرژي متعادل در طول روز خواهيد داشت.

نوشيدني تخم شربتي

تخم شربتي براي تنظيم قند خون
آب ليموترش تازه و تخم شربتي يك نوشيدني ساده و سالم است كه باعث تنظيم ميزان قند خون در ماه رمضان مي شود. افراد ديابتي نيز براي كاهش قند خون خود بايد يك قاشق تخم شربتي را خيس كرده با 1 ليوان شير و مقداري وانيل مخلوط كنند و بدون افزايش شكر بنوشند. اين معجون انرژي زيادي توليد مي كند بدون اينكه قند بدن را افزايش دهد.

تخم شربتي براي جلوگيري از ناراحتي هاي معده
بسياري از افراد در ماه رمضان دچار ورم معده و ديگر ناراحتي هاي معده مي شوند. رژيم غذايي نادرست در ماه رمضان سبب سوزش و اسيدي شدن معده مي شود.نوشيدن تخم شربتي به دليل اثر خنك كنندگي و آرام بخشي براي درمان مشكلات معده مناسب است.

درمان يبوست با تخم شربتي

تخم شربتي براي درمان يبوست
بسياري از مردم با روزه داري دچار يبوست مي شوند زيرا آب كمتري در اين زمان مصرف مي كنند. خوردن تخم شربتي خيس خورده در ايام ماه مبارك رمضان سبب تميز شدن معده، بهبود حركات روده، سم زدايي بدن مي شود. قبل از خواب براي درمان يبوست بهتر است مخلوط تخم شربتي و شير مصرف كنيد.

تخم شربتي براي كاهش وزن و لاغري
روزه داري به كاهش وزن و لاغري كمك مي كند اما اگر مي خواهيد در اين ماه به راحتي وزن كم كنيد و لاغر شويد آب ليموترش و تخم شربتي بنوشيد زيرا به بهبود عملكردهاي بدن كمك مي كند. تخم شربتي سيركننده بوده و در كاهش اختلالات غذايي موثر است. همچنين تخم شربتي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3، فيبرها، آنتي اكسيدان ها، پروتئين ها و مواد معدني مفيدي است كه ذخيره چربي ها را متزلزل مي كنند. قدرت جذب كنندگي تخم شربتي نيز به كاهش وزن كمك مي كند زيرا تخم شربتي تا 10 برابر بيشتر از وزن خود آب جذب مي كند؛ در نتيجه سيركننده است و تأثير زيادي در سلامت و تناسب اندام دارد. تخم شربتي با مشكل دهيدراته شدن بدن مقابله كرده و جذب مواد مغذي و الكتروليت ها را بهبود مي بخشد. تخم شربتي داراي زينك (روي) فراواني است كه سبب انرژي و مقاومت بيشتر عضلات شده و با چربي ها مقابله مي كند. بهتر است اين نوشيدني را در ماه رمضان در وعده سحري مصرف كنيد تا از خواص لاغري آن بهره مند شويد.

مزاياي تخم شربتي

تخم شربتي مفيد براي خانم ها
تخم شربتي از جمله شربت هايي است كه بسيار براي سلامت بانوان مفيد است و از ديگر خاصيت اين شربت مبارزه با عفونت هاي زنانگي است كه توصيه مي شود در ماه رمضان مصرف شود.

تخم شربتي براي خوشبو شدن دهان و دندان
در ماه رمضان با خودداري از غذا خوردن دهان بد بو شده كه مي توانيد براي خوشبو كردن و رفع بوي بد دهان در وعده افطار يا سحر دانه تخم شربتي بجويد زيرا مصرف تخم شربتي به دليل خواص ضدقارچي، ضدباكتري، ضدويروسي و ضدميكروبي كه دارد براي پيشگيري از زخم دهان، نفس بدبو، پوسيدگي و پلاك دندان مفيد است.

نوشيدني تخم شربتي

تخم شربتي براي جلوگيري از تنش هاي روزانه
روزه داري برخي اوقات سبب ابتلا به تنش هاي عصبي و خستگي مفرط مي شود كه بهتر است اين افراد روزانه يك يا دو بار شربت تخم شربتي را با عرق بادرنجبويه مخلوط كنند و آن را با عسل شيرين كنند و بنوشند تا خلق و خوي شان گشاده و خستگي مفرط ذهني و تنش هاي عصبي از بين برود.

تخم شربتي براي سم زدايي بدن
تخم شربتي براي تصفيه خون، درمان مسموميت غذايي و پاكسازي روده است. تخم شربتي داراي خاصيت ديورتيك بوده، براي سلامت و سم زدايي كليه ها مفيد است و تهوع را درمان مي كند.

از منابع خارجي ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارد . از اينرو توصيه پزشكي تخصصي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان دانست .



منبع : نمناك



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
زمان : ۰۲:۵۵:۵۵
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی